Monday, August 29, 2011

Menjelang Aidilfitri !!!

entry kali nie..berkenaan dgn hari-hari sebelum menjelang aidilfitri..hahaha
taknak cerita panjang-panjang...cukup sekadar aku cerita apa yg berlaku dua hari sblm nk beraya nie..
pd 28hb.8.2011...aku tiba di kampung halaman aku di Jasin,Melaka...dtg tanpa membuat sebarang persiapan raya...dgn baju melayu tak beli lagi...baju kebaya kakak dan mama aku tak beli lagi..so sesampai saja di kampung...berehat-rehat seketika..selepas Asar..1 family suma memulakan pencarian barang masing-masing..hahaha..kelam kabut seyh...yg jd susah nya nak mencari pakaian yg warna nya lebih kurang je..baru sedondon..so merata la mencari..and at last jumpa jugak..baju melayu aku..yg mengikut tema family tahun nie..warna ORANGE...so setel..di malam hari pulak..mula lah aktiviti-aktiviti muda-mudi...melilau sekitar bandar melaka..serang bundle baju..bundle kasut..sebab adik-adik sedara aku nak shopping..*perrgghhh naik-naik je tgk bebudak nie shopping...haha...tgh dalam keadaan yg letih..aku dpt pulak berita yg gembira..bila Manchester United dah memperbudak-budakkan pasukan Arsenal...8-2...perrgghhh..awesome gila seyh..terus naik semangat raya aku..hahaha..lepas dah puas tawaf bandar melaka nie..kitorg pun chow..la..membawa diri pulang ke rumah semula..hehe..dan pada 29hb.9.2011...hmm..mulalah rumah nenek aku nie jd huru-hara..dgn celoteh makcik2 aku suma yg tgh menyediakan bahan-bahan utk juadah hari raya esok..perrrgghhh baru nak sediakan bahan-bahan pun dah ada keluar bau-bauan yg sgt-sgt menggoda nafsu *kuatkan iman..kuatkan iman..haha...mmg begitu la kebiasaan nya situasi family aku d melaka nie..setiap kali menjelang hari raya...dah biasa sangat...tapi apa-apa pun...di bulan yg mulia ini...aku..Mohd Nabil Fikri b. Mohd Najib menyusun 10 jari...memohon beribu keampunan seandainya ada tersalah laku (ye la aku nie kan kasar cara nya )....andai ada tersalah cakap..terlepas kata..melawak kasar ke apa kan..(bkn apa kadang2 kita tak sedar..apa yg kita ckp yg bg kita adalah satu gurauan atau hanya satu omong kosong mnyebabkan org lain terasa hati )....dan juga seandainya ada terkasar tatasusila dlm arena blog nie..(ye la..aku nie mmg jnis manusia yg tulis benda yg terlintas dlm kepala otak aku yg bg aku ianya adalah pendapat mahupun luahan isi hati aku nie..tp siapa tahu..ada yg terasa hati dgn kisah-kisah aku di blog nie kan)...so dgn itu..aku mintak ampun dan maaf la..andai ada melakukan segala kesalahan yg aku ada nyatakan di atas...mhupun kesalahan2 kt korang yg aku tak sedar..kira 0-0 la yee...bkn apa sebagai manusia..kita takkan pernah lari dari melakukan kesilapan...so jgn la kita segan nak memohon maaf... =) ...



P/S : semua post-post aku dalam blog nie adalah tulus ikhlas dari hati aku..setiap benda yg aku terfikir..dan aku merasakan ingin letakkan di blog..akan aku letak..semua nya ikhlas..cuma ada la certain-certain benda je aku tak ceritakan..sbb benda yg terlalu personal takkan nak bgtau..haha...so aku harap takda la yg tersinggung dgn cerita-cerita atau luahan atau pendapat aku yg aku post kan di laman BLOGGER nie....okay ??? sebab bagi aku...blog ini ruangan utk aku bebas berkata-kata..jd aku punya suka la yee..hehehe...tapi walau apa-apa pun aku tetap ingin memohon maaf ye..klu ada yg terasa tu =) ... sebab kita sama-sama ada melakukan kesalahan..beza nya kesalahan yg kita lakukan itu terselindung dan kesalahan yg org lain lakukan itu jelas dilihat =D .... SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR DAN BATIN.....PEACE YAWWW !!!