Saturday, August 20, 2011

A week before hari raya !!!!

yeaahh..pejam celik pejam celik...dah tinggal lagi 10 hari je kita nk berpuasa..tak terasa kan ??
sekejap betul masa berlalu...okay...utk entry kali ini..suasana seminggu sblum hari raya menjelma !!!
yeah mesti macam-macam dah kan persiapan korang buat utk hari raya nie...gerenti punya la...
korang dah habis bershopping semua bagai ?? klu sudah untung la..haha...peh sumpah aku cakap raya aku tahun nie..aku dlm keadaan sedang kesempitan wang..haha..sampai tak mampu langsung nak bershopping utk raya...
raya tahun nie aku just mampu beli baju melayu baru je..sebab nak seragam satu family...=)..yg lain semua tak dapat nak beli..sbb tgh pokai gila-gila...*redha je la bill*...tak di nafikan sebagai manusia biasa...aku memang ada keinginan utk bershopping brg2 raya..at least dpt sehelai seluar baru ke..or sehelai baju baru ke..dh cukup-cukup syukur bagi aku..tapi nk buat macam mana...poket mmg dh kering habis...tggl duit utk bertahan lagi seminggu je before balik kpg nie..haha..seriously..aku rasa jealous gila bila aku round2 sekitar bukit bintang..Jln TAR..Chow Kit..Uptown Danau Kota dsbnya..nmpk budak2 sebaya-sebaya aku..sibuk bershopping..pehh..terkenang zaman bdk2 dlu..tiap kali nak raya je..dari kpla sampai kaki semua baru wooo...haha..tp sekarang..utk raya tahun nie..aku just pakai je apa yg ada..bdk2 rumah sewa aku dan kawan-kawan aku semua dh sibuk tanya..*bil bila nk shopping raya??*..peh terasa gila kot...tp aku dgn tenang menjawab *thn nie aku tak shopping apa2 just beli baju melayu je..nk saving sikit*...hehe..tp apa ada hal kan..hari raya..tak semesti nya nak kena baju baru,seluar baru..semua benda baru..yg penting kita tahu erti sebenar hari raya tu..hehe..jd aku pun dgn berfikiran begitu positif..menyatakan..*chillax sudah la..lain kali ada duit shopping la apa2 kau nak*...hehe..so hari raya nie..aku tlh pun decide tak bershopping apa2 =D..
sekian sahaja entry kali...pesanan terakhir..10 mlm ramadhan terakhir nie..akn ada satu mlm istimewa..so cari la ia..kerana pd malam itu..doa-doa kita insyaallah akn termakbul dgn izin Allah S.W.T =D