Saturday, August 27, 2011

Tanggal 24hb.Ogos.2011 !!!

entry kali ini mengenai tarikh di mana seluruh keluarga aku menerima berita sedih...
iaitu di mana pd tarikh berkenaan..salah seorang dari ahli keluarga aku...yg juga merupakan Mak Ngah aku...
tlh pun kembali ke-rahmatullah akibat penyakit kanser...pemergian nya sangat2 la aku rasai...sbb aku memang blh dikatakan sangat rapat dgn arwah..aku masih ingt...semasa aku kanak-kanak...almost every weekend aku akn ke rumah arwah...dan setiap kali aku datang...arwah tak pernah tak masak lauk feveret aku..aku cakap je tringin nak makan apa kat dia...tau2 kang waktu makan ada lauk yg aku minta tu...so pd tarikh berkenaan...aku menerima panggilan dr makcik aku yg mengatakan...mak ngah telah pun menghembuskan nafas nya yg terakhir di Hospital Kuala Pilah..berita tu telah membuatkan aku terkedu..dan sebak..sebab aku tak sempat melawat di hospital..aku baru shja berniat..aku balik ke melaka pd hari sabtu nanti...aku nak pergi melawat makngah aku di hospital..tp apakan daya...aku tak sempat...dan pd hari khamis...pg..arwah dikebumikan..dan aku jugak still tidak dpt hadir pd hari berkenaan..kerana aku mempunyai test dan still got classes on that day...and my parents pun cakap aku tak perlu pergi..lagi sekali aku terasa sebak gila...sbb tak dapat nak melihat arwah buat kali terakhir...apa2 pun..aku sering berkata pd diri aku sendiri..."yg hidup pasti akan pergi jua"...."yang pergi biarkan pergi...kita yg masih hidup nie..msti lah trus mengharungi hidup ini"....ini lah ayat yg selalu aku motivasikan kat diri aku...setiap kali ada nya insan2 yg rapat dgn aku..pergi menyahut seruan ilahi...Syawal tahun nie..mgkin akn jd kurang meriah spt selalu...krn seluruh ahli keluarga masih lg terasa dgn pemergian arwah...apa-apa pun....Al-Fatihah aku doa kan utk arwah...semoga roh nya aman di sana dan ditempat kan di kalangan golongan orang2 yg beriman...