Saturday, August 27, 2011

I do admire HIPSTER fashion coz I love Vintage and.. I wanna be a HIPSTER !!!

entry kali tentang HIPSTER ?????apa itu HIPSTER ??? sejenis hamster yg suka dgr lagu2 hip-hop kah ??
hahaha...okay mari sini biar abanglongbil story apa itu HIPSTER...hahaha...
HIPSTER merupakan satu culture yg kini menjadi ikutan remaja-remaja...tak kira lelaki mahupun wanita...
tapi memang culture nie sangat2 mendapat sambutan dikalangan remaja...HIPSTER..adalah golongan manusia di mana...menyukai barang-barang yg di lihat vintage atau senang cakap la...mereka gemar mengumpulkan barang2 yg rare...golongan ini juga suka menggayakan...gaya2 vintage...itu la yg membuat kan fashion HIPSTER nie...sgt mendapat sambutan di kalangan muda-mudi yg gemar dgn gaya2 vintage ini...bkn hanya sekadar fashion...golongan-golongan HIPSTER ini jugak mempunyai lagak gaya dan personaliti yg tersendiri...
remaja-remaja yg sememangnya mengikut ideologi HIPSTER nie..kebanyakkan di lihat spt pendiam..aneh..sombong..dan macam-macam lagi la..sebab golongan-golongan nie...lebih senang melakukan hal sendiri tanpa pedulikan hal org sekililing...tp bila bersama dgn kawan-kawan terdekat..mereka-mereka ini sama la spt kita...bergurau senda spt org biasa...*takda la sampai tak bercampur langsung... hhehehe...golongan2 ini jugak kebiasaan nya lebih cenderung meminati dunia muzik yg lain dr lain...kebiasaan nya golongan remaja kini gemar melayan muzik berunsur R&B...electro...dan mcm ag...tp kebiasaan bg golongan2 HIPSTER nie..mereka lebih gemar menyajikan halwa telinga mereka dgn muzik instrumental,alternative dan jugak gemar utk mendengar lagu dr zaman-zaman 50-an,60-an,70-an semua bagai...kerana bagi musik2 seperti tu sgt2 unik...okay...cukup cerita pasal HIPSTER...now pasal aku...haa...
aku adalah seorang remaja biasa yg kini sangat meminati fashion-fashion HIPSTER nie...yg sebenar nya...since aku sekolah rendah lagi aku mmg minat dgn benda-benda yg vintage nie...cuma aku tak tahu nak menggayakan jee...sampai la aku perhatikan housemate aku..member-member aku di UNIKL tu..yg juga merupakan remaja-remaja yg menggayakan gaya HIPSTER nie..aku terus mencuba utk menggayakan gaya-gaya vintage nie...pada mula nya aku memang rsa macam janggal jugak la...tp lama kelamaan...bila dah biasa...aku rsa senang dgn gaya nie..biar la apa orang nak kata...kan...pedulik pulak aku...ye ar..bnda aku beli semua benda tu..guna duit aku sendiri..haha..so ada aku kisah org nak ngata aku nie nmpk aneh ke apa...??hahaha...dari segi attitude...memang dah kena...aku nie mmg jenis bila bersendirian...dunia aku hanya la dgn lagu-lagu yg ada dalam handphone aku nie...mmg aku dah tak kisah dah dgn keadaan sekeliling aku *tu yg smpi aku pnh kena tegur ngn minah mana ntah..dgn penuh slumber dan tenang ckp aku nie sombong..plus tak reti bercampur..hahaha..*..tp kalau aku dah ddk beramai-ramai dgn member2 aku...baru la korang tahu mcm gila perangai aku nie..hahaha...mmg cmtuh perangai aku..bila aku seorang2..aku akn lyn lagu je..then jln dgn muka yg mengikut mood pd ketika itu..hahaha...then aku since dari darjah 3 dah mula meminati muzik..alternative..muzik indie...muzik yg bergenre punk rock,grunge,oi,blues,jazz,hardcore pun aku layan gak...hahaha...pelik kan ? kau blh bayangkan bdk berumur 9 tahun ketika tu tgh sibuk nyanyi dan hafal lagu2 dr KRU la..New Boyz la..Westlife la...tapi aku pd ketika itu...sibuk menghafal lagu2 Nirvana..lagu2 Ramones..hahaha..since sampai skrg aku memang suka dgr lagu-lagu yg bergenre spt aku nyatakan td...dan still sampai skrg aku masih dgr lagu-lagu nirvana tu semua..cuma sekarang aku mula mendekati lagu-lagu yg bergenre instrumental..semua nya lepas housemate aku yg seorang nie perkenalkan kt aku...so far lagu-lagu camtuh...aku blh terima sbb alunan musik nya bt aku rasa tenang gila..hahaha...aku penah jugak utk mencuba menghayati lagu-lagu electro,trenz tu suma bagai...tp apakan daya...halwa telinga aku tak mampu nk menerima musik2 sedemikian...RnB kira blh trima lagi..haha...so kini aku tidak la mahu diri aku digelar HIPSTER...tapi aku mahu orang tahu yg aku seorang penggila fashion vintage...aku tak rasa aku nie seorang HIPSTER...krn bg aku what for kita di gelar itu ini hanya kerana kita berfashion spt itu...hahaha...seriously I'm not that kind of person...but aku mengharap yg aku blh jd TRUE HIPSTER yg bkn hnya gah dgn fashion tp penuh dgn ilmu pengetahuan baik dr segi musik dan sebagai nya...baru GEMPAK wey...tak sanggup aku jadi poser...! hahaha...