Sunday, September 4, 2011

Next Aidilfitri =) !!!!

dekat kaunter bayaran di MIBC pun
boleh jadi tempat posing !

dua gadis tua yg tak sedar diri
dah tua =P !!!

gua ngn kakak gua memang gila lensa..hahaha

orang sibuk main bowling..korang sibuk nak main
tembak babi hijau ! kan dah lambat habis..
sia-sia usia remaja aku main bowling tu...hahaha

both are my beloved sister...21st..NOV dan 22nd NOV...tahun yang sma..
my sister and kak dek..dua2 bajet-bahjet remaja..
pdahal dah tua..yg kakdek aku tu...
tahun depan dah bergelar bini org...
so nikmatilah puas2 ye zaman bujang nie =)

dua orang mamat sengal...ntah apa motif adik sedara aku berdua nie ntah !

dua orang abang sedara aku...
yang seorang berbaju hitam tu..dah jadi Abang Besar Melaka..
yang baju putih tu...terus berkembang dgn dunia bussiness nya..

sesudah parking kereta di rumah makcik aku...
kena la berjalan meredahi pekat malam utk ke rumah nenek aku =)

Kami golongan awal remaja..hehe...
ini la sedara-sedara aku yg paling aku syg...
sapa-sapa rasa macam dh puas hidup...
try la...maauuttt aku kerja kan !!!

kami memang begini...
selalu bajet-bajet macam couple bila hang out sama2..
hahahaha...

keturunan NIAH (nenek aku nye nama)...
memang suka berposing depan camera kan ?? hahaha

ini adik-beradik aku...
susah senang...baik buruk...
diorang darah daging aku =)...!

si abglongGUN nie muka nak ketat jee..
bila amik gambo...
seeeerrraaammmm nieh ! haha

sesi memilih kasut bowling anda !!!

yaaa...ada berani nak challenge bowling dgn adik beradik gua ???

say CHEESE !!!
masing-masing dah boleh jadi model
utk iklan ubat gigi !

ciisss...sampai hati korang bergambar tak
pelawa aku...nie boleh menyebabkan hatiku ini terguris !
okay....entry untuk kali nie...NEXT AIDILFITRI...simbolik bagi tanda berakhir nya cuti raya aku tahun ini..dan bermakna dah habis la raya aku tahun nie...hahaha..sehingga berjumpa dengan aidilfitri pada tahun akan datang..insyaallah...=)...apa-apa pun raya tahun nie...aku just boleh mengatakan yg aku satu keluarga semua meraikan dgn bersederhana sahaja...kerana masih lagi dalam keadaan sedih atas pemergian makngah aku...dan juga disebabkan faktor kesihatan nenek aku juga menyebabkan aidilfitri kali nie..tidak di sambut seperti raya2 sebelum ini =)...apa-apa pun raya kali nie tetap bermakna bagi aku...sebab raya kali nie aku dapat lihat semua adik-beradik mama aku ada jumpa dgn nenek aku...cuma yg kurang seronok nye...tak semua pakcik ngn makcik aku nie hulur duit raya kt aku...adoiyai...SEDIH !!!! haha...tapi nak buat macam mano...dah tuo kan...then raya tahun nie jugak aku dapat gak jumpa dengan member-member lama zaman sekolah rendah kat Gemas dlu..hahaha...masing-masing semua badan dah berisi...aku pulak yg dah kurus kering...dlu masa kecik-kecik...aku gemuk diorang masing-masing keding jee...sekarang...diorang masing-masing dah boroi...dah gemuk...aku pulak yg dah kurus kering...hahaha...raya kali jadi lebih bermakna sebab dalam satu malam kami sepupu-sepupu nie...dapat hangout sama-sama..chillax sama-sama..ye laa masa zaman kanak-kanak dulu selalu laa...bila dah besar...masing-masing ada komitmen sendiri...so susah nak ada peluang hangout sama-sama macam tu =D...so dah cukup perfect la raya aku tahun nie...di mana aku dapat tengok nenek aku yg sebelum puasa dlu yg terbaring je...skrg dah boleh bangun...dan dah boleh bergurau senda seperti biasa =)....then duit raya pun okay-okay la..berbanding tahun lepas...hehe..then mama ngn babah aku pun nampak ceria je hari raya nie..makcik2,pakcik2,sepupu2 dan anak2 buah aku pun semua nya gembira...anak-anak buah aku pun banyak nya dah mula rapat dengan aku...dengan berbekalkan gelaran UNCLE FIQ...nie laa aku bhasa kan diri aku kat anak-anak buah aku nie...diorang nak panggil busu...dah berapa ramai busu lak dalam family aku...so aku suruh diorg panggil aku UNCLE FIQ...hahaha...so apa-apa pun...aidilfitri kali cukup bermakna...sampai sini je la...sebelum kita end this story...aku sedekahkan Al-Fatihah buat arwah atuk aku,MOHAMED B. MEDON dan ABBAS B. ZAIN....arwah nenek sebelah babah aku...AMINAH...arwah pakngah dan makngah aku...semoga roh mereka di tempat di kalangan orang-orang beriman...amin !!!...sekira nya umur panjang kita berjumpa lagi di NEXT AIDILFITRI =D .....

Mohd Najib's family... =)

sesi memohon keampunan...
mintak ampun ye babah =)

mama..fiq mintak maaf kalau ada buat salah eh?
love you mama =)

akak..fiq mintak ampun ye kalau2 ada
termaki hamun ke apa...u're the most best sister..

yaa..we're one big family...!
RIM family...awesome !

dikubur..pun sempat posing
(damn gambar nie buat aku nampak gemuk seyh)

Me..my sweet sister & my cute mama !

ayahanda-ayahanda...yaa lelaki berbaju melayu macam pink tu
handsome kan ? haa tu la babah aku..haha
beliau memang handsome wey !!!

ketika menziarahi kubur arwah atuk aku..
(yaa time nie aku sumpah rsa sebak..sbb aku rapat dgn arwah)

nie bersama dengan sepupu-sepupu aku..
yg perempuan dua org tu...agak lama la tak jumpa..
lepas2 parents beliau bercerai...
yg lelaki tu dh tak larat jumpa dh...
selalu beno jumpa nye pun...hahaha