Thursday, September 29, 2011

We're Malaysian...so tak perlu la RACIST sgt !!!!

okay entry kali nie berkenaan dgn topik RACIST ...
yaa idea kali ini tercetus selepas apa yang berlaku pada director filem NASI LEMAK 2.0...iaitu NAMEWEE...
nama yg penah terkenal di satu masa dahulu kerana mencetus kan kontroversi apabila mencipta lagu
NEGARAKU Ku...di mana lagu kebangsaan MALAYSIA telah di twist kan...
yaa itu satu kesalahan besar yang telah dia lakukan..tapi dia sudah pun dikenakan hukuman oleh kerajaan MALAYSIA..so perlu ke kita terus memandang serong pada beliau ? kerana dia sendiri sudah buat penjelasan tentang tujuan dia mencipta lagu berkenaan...benda yang telah berlaku beberapa tahun lepas...yang dah lapuk dah pun...so perlu ke kita ungkit kan lagi kerana dia muncul semula dengan filem nye yg menarik tu ???
artikel yang keluar di akhbar UTUSAN itu mmg tidak sepatutnya di tulis macam tu..kerana ia berbaur spt perkauman ... dan boleh mencetus kemarahan banyak pihak...come on laa..be professional sikit...cerita NASI LEMAK 2.0 tu...sangat menerapkan elemen2 1 MALAYSIA spt yg di sarankan PM kita...1 negara...1 MALAYSIA...tup tup artikel itu seperti ingin menindas filem berkenaan kerana kesilapan lama si NAMEWEE...? such a moron idea from the writers...seriously...so fikir-fikir la sikit...sebelum ingin membuat satu2 artikel...jangan main bantai saja demi melariskan jualan akhbar korang ! kita hidup masing-masing ada sejarah hitam sendiri...so let the past be the past...pedulikkan saja cerita lama tu ! dan terus support idea2 dan filem2 yang dihasilkan oleh anak watan MALAYSIA..baru laa negara kita semakin maju !

p/s  :  utk menjana kehidupan di MALAYSIA terus kekal aman..kita harus la mengikis sifat RACIST ini...baru laa negara kita akan terus maju...jadikan sejarah bagaimana orang india,cina dan melayu bersatu utk mencapai kemerdekaan tu sebagai satu tauladan....aku sendiri tak menafikan aku kerap bergaduh dgn golongan yg berlainan bangsa..tapi bila difikir2kan..bkn semua orang yg berlainan bangsa ini berperangai teruk..mungkin mereka melakukan perkara sedemikian bersebab...atas alasan itu kini aku jugak bercampur dgn semua bangsa baik CINA mahupun INDIA sekiranya mereka melayan aku dengan baik...baru laa hidup aman sejahtera...dan satu lagi cara aku...aku tidak peduli akan perkara lepas tentang mereka...asalkan di hari ini mereka sudah menjadi lebih okay dari sebelum nie..aku sedia bercampur berkawan dgn mereka =D...


MORAL  : SILALAH KIKIS SIFAT PERKAUMAN YANG ADA DALAM HATI TU !



ini video luahan hati si NAMEWEE..
jemput2 la tgk dan buat penilaian sendiri ..