Friday, September 23, 2011

24hb & 25hb Sept. dan 1hb.&2hb. Oct. !!!

entri kali nie berkenaan dengan tarikh berkenaan... Bukan tarikh aku nak kahwin ke apa bagai laa ... tarikh di mana aku akan menghadap dua tournement futsal dalam masa seminggu sahaja...hahaha...awesome kan ???
tournement pada 24hb & 25hb nie...berlangsung di UNIKL MITEC , Pasir Gudang , Johor Bharu...di mana team futsal aku akan membawa nama UNIKL MIIT dlm kejohanan kali nie..dan akan bertembung dgn pasukan2 dari kampus2 UNIKL yg lain...walaupun aku masih belum di tahap kecergasan sebenar ... di mana kecederaan pada lutut kanan aku still belum sembuh sepenuh nyaa... aku tetap nak join kejohanan nie... (bkn stakat injured kasut futsal pun kena pinjam..kasut futsal sendiri dah hancur..apa pnya teruk la aku nie..haha)...
dalam kejohanan di UNIKL MITEC nie...hadiah yg di tawarkan utk tmpt pertama bernilai RM 1000 ... blh dikatakan agak lumayan laa...hahaha...tapi sebagai pasukan yg masih baru lagi bermain sama2...kitorg tak la meletakkan harapan yg tinggi...tapi apa yg kitorg harapkan sebenar nya...kitorg dapat cari pengalaman...so kitorang takda sebarang target...kalau menang tu kira satu bonus ar utk kitorg...dan sekarang yg paling aku harapkan sangat-sangat ialah...masa kejohanan nie nanti...aku tak mengalami sebarang kecederaan serius...benda nie laa paling aku takut...kena injured teruk bahagian lutut sampai nak kena operate bagai...mana nak cekau duit seyh !! then lepas 25hb...sminggu lepas tu..pada 1hb..1 lagi tournement futsal inter UNIKL MIIT dlm merebut Piala Dekan MIIT..pulak akn berlangsung..di mana hadiah yg ditawarkan utk tmpat pertama adalah RM 600...jika tahun lepas masa aku semester satu dlu...team aku menduduki tangga ketiga..sekaligus memegang gelaran juara BLOK 10(nie nama hostel aku) sbb kitorg pasukan dari BLOK 10 yg berjaya sampai ke peringkat separuh akhir..dan menduduki tangga ketiga..so tahun nie..harap-harap kitorang dapat la gelaran JUARA PIALA DEKAN tu..sbb pasukan yg jd JUARA Piala Dekan tahun lepas dah pun dibanned...kerana player-player dia suma dah graduate...so harap2 dapat la RM 600 tu..boleh aku guna utk tambah buat beli kasut futsal baru...hehehehe...pack kan jadual hidup aku nie..dan kemungkinan besar..pada 2hb.OCT. petang aku ada pulak friendly bola padang..di mana ia merupakan ujian utk aku samada aku nie layak atau tak bermain dgn CLUB Bola Liga KL tu.. haha..harap2 friendly bola padang tu tak berlangsung pada 2hb.OCT tu...klu tak memang kong habis aku..hahaha.....btw...to all bloggers..do pray for our team...to be success and our journey from KL to JB are safe =) ... and wish us best of luck guys...!!!



P/S : itulah hidup kalau dah menjadi penggila bola semua benda sanggup...asalkan kepuasan bermain bola tu dirasai...sbb aku pernah terfikir..kalau bkn sekarang kita nak merasai nikmat benda yg kita suka...bila lagi...kan ?? sementara kudrat masih kuat so kita cari la kepuasan tu...lagipun aku rasa...dgn main bola atau futsal nie..merupakan satu hiburan yg sihat utk aku...berbanding aku pegi cucuk langit apa bagai suma...tak beri faedah pun...lagipun dah muak dgn lifestyle macam tu...hahahaha...and one more thing memang dari kecik aku bercita-cita nak main bola utk mana2 kelab...so aku akan cuba la capaikan impian aku tu...
"Hidup aku selagi masih mampu utk aku berlari,mampu utk mengawal bola,mampu utk sepak bola dan masih mempunyai kudrat yg kuat...aku takkan berhenti bermain bola dan takda sapa yg mampu halang aku dari terus bermain bola melainkan itu adalah suratan dari Yang Maha Esa..."