Friday, December 30, 2011

PERHATIAAAANNNNNN !!!!!

entri kali nie...aku memohon sedikit perhatian dari semua yg membaca entri ini...di sini ada beberapa perkara tentang diri aku...yg nak aku terangkan kat kalian...so harap lepas nie...jangan la ada golongan2 bodoh..golongan2 yg sgt tipikal pemikiran nya ...mengeluarkan soalan2 yg sgt2 bodoh kat aku...okay ? sila baca... =)...(tiada kena mngena dgn yg hidup..mahupun yg telah meninggal dunia ye) :
  • pertama sekali...aku nak menekankan di sini...aku bkn la seorg aktivis politik...
    aku bkn seorg pro-pembangkang mhupun pro-kerajaan...aku tdk mngikut
    mana2 bhgian politik..krn aku seorg ANARKI ! take note ! aku seorg ANARKI !
    so stop tanya aku...aku side mana...UMNO,PAS,PKR and ap lancau suma
    sbb aku sgt2 benci dgn politik Malaysia yg bnyk nye korup...
    so aku mmg tak akn side mana2..FULLSTOP !
  • kedua nya...please stop tanya aku..aku nie ada "baju" ke tak..
    aku ada join dgn benda2 mcmtuh suma..okay?
    aku paling tak suka bla org tnya aku soalan2 mcmtuh...
    klu kau ada benda2 tu sekalipun simpan utk kau sendiri...
    tak perlu nk belagak tnya org lain....
    klu ada yg bertnyakan ak soalan2 nie...jwpn ak seng..
    samada ak akn snyum shja..atau..ak akn loyer buruk..
    so harap maaf ye...ak tak bermint nk dgr soalan2 bodoh cmtuh...
  • ketiga....please la...kalau kau rsa nk melepak dgn aku...
    just utk bercerita hebat...nak juah...nak bangga diri bagai..
    kau boleh pegi mampos ye !
    depan aku tak payah la kalian2 nak bangga diri thp dewa !
    nk bangga kau kaya la,nk bgga kau bnyk perempuan..
    nak bgga kau hebat "minum"..nak bangga kau
    kaki hisap barang itu ini...nak bangga kau ada geng itu ini...
    okay..kt sini aku nk ckp..tujuan melepak..bkn nk dgr cerita2 kebanggaan
    yg ntahkan betul ntahkan tidak..plus..bkn suma org blh trima
    cerita kalian nk membangga diri tu ye...maaf la..klu ada yg pernh
    kena sindir dgn aku psl hal nie..! sbb bkn apa...
    aku terasa mcm jelik bila dgr cerita2 yg mcmtuh...
    lepastuh korg bangga dgn cerita2 tu...jelik lagi pelik tahu...
    aku pelik sbb utk apa korg bangga diri..dgn kejahatan korg ?
    klu yg korg nak bgga2kan tu adalah kebaikkan tkpa la jugekk ! *
    (ini bnyk dpt dilihat dlm diri golongan2 remaja melayu..yg msing2
    berfikiran sgt tipikal)....
  • seterusnya...tolonglah wahai brother2 and sister2 sekalian...
    jgn la pandang rendah sgt dgn aku...sbb aku baru berusia 19 tahun !!!!
    jgn ingt korang2 dh berumur 20-an..30-an...korg blh la nak
    buli-buli aku nk sindir2 aku time kita tgh chill out...
    seriously aku ckp..ye mmg bila ak lepak dgn korang aku akn
    jadi mcm seorg budak nerd..mcm seorg geeks !
    sbb apa...sbb aku hormat korg...sbb aku tkt korg takleh terima cara aku !
    tp terus terang aku cakap...aku bkn budak2 bodoh
    yg baru nk knl dunia ke apa..silap2 ap yg ak dh lalui..
    pengalaman hidup aku...lebih bnyk dari korang !
    aku bkn remaja 19tahun yg bkal msuk 20tahun pd 2012...
    macam remaja2 lain yg korang pernah kenal !
    aku amat berbeza...sbb perjalanan hidup aku...
    cara aku survive..cara pergaulan aku..cara pemikiran..
    totally tak sama dgn kebanyakkan remaja yg sebaya dgn aku..
    so bnyk pengalaman hidup yg ak dh tempuh lebih awal sebelum usia ak meningkat..
    jadi renung-renungkan lah ye..."don't judge a book by its cover" guys !
  • next...kepada perempuan2 mahupun lelaki2...
    yg dok kecewa putus cinta then terus mengeluarkan statement
    "semua lelaki/perempuan sama je"...(apa pnya bodo la statement nie)
    tolong la ! berfikiran lebih meluas...jgn laa terlalu tipikal sgt !
    aku nak tnya la kat korang2 yg selalu membuat statement bangang nie kan..
    aku nk tnya.."korg tahu mna suma lelaki/prempuan nie sama je??"
    korang dh penah bercinta ke dgn suma lelaki/perempuan kt dunia ni??
    fikir la sikit..jgn sebab korg dah pernah terkena dua tiga kli...
    korg nak label semua yg lain sama mcm org yg dh pernah mainkan korg..
    come on laa...cuba korg..berfikiran lebih positif...
    berfikiran lebih terbuka..bila korg kena dump ! dlm satu2 hubungan tu...
    tak boleh ke korg anggap yg that guy or lady are not meant for you ?
    atau anggap la..yg dia blm cukup baik utk korg..mungkin di masa akn
    datang korg akn dpt yg lebih baik !
    haa baru la nmpak kematangan pemikiran tu !
    ini tidak..bila frust..mula la labelkan lelaki/prempuan sumanya sama..
    pehhh bapak sempit gila pemikiran golongan2 mcm nie hahaha..
  • selain itu...kepada sesetengah golongan budak-budak sekolah...yg baru nk naik nie...
    baru nak kenal dunia luar...nie suma aku mntk sgt kat korang2...
    walau ramai mana korang...walau sehebat mana pun korang punya abang la...
    korang punya geng la apa bagai tu...aku mntak sgt....tolong la...
    belajar utk respek or hormat org yg lebih tua dari korg...plus..tak perlu la korang
    nk jadi rebel tak tentu psl 24/7...tak dapat apa pun...
    sbb apa aku kata begini ? dr apa yg aku nmpk..kebenyakkan remaja2 yg msih bersekolah nie...
    dah semakin hilang rasa hormat dan respek kt org yg lg tua..
    bkn itu shja..malah ada sesetengah tu...siap berani mencabar org yg lg tua dr mereka nie bergaduh...
    haisshh..tak ckup dgn sikap yg teruk tu...diorg nie jugak kbnyakkan..
    bersikap sgt rebel di alam maya..di mana mereka tanpa rasa takut atau rasa segan...
    utk mengutuk org yg agak spt bertentangan cara dgn mereka...
    kerana bg mereka ini...mereka sahaja lah yg betul ! orang lain tidak...
    itu la sikap kebanyakkan bdk2 sekolah sekarang...
    (sini aku nk pesanlah..even kuat mana pun kau di sekolah..
    even hebat manapun abang kau...takpayah la kau nak juah dgn benda2 tu...
    sbb korang masih belum lihat sepenuh nya kekejaman dunia luar..jd nasihat aku..hormatilah
    dan respek pd old timer dan tak payah la nak rebel tak kena tmpt..)

    p/s : smpi sini je la entri kali nie...walau pada hakikat nya masih bnyk hendak aku perkatakan...tp cukup la sampai sini dulu...nnt akan bersambung lagi =)...tp di sini kesimpulan bg entri aku kali ialah...
    ubahlah cara pemikiran anda yg rata-rata masih lg terlalu tipikal dan juga ubah lah sikap2 buruk korang
    yang tak memberi sebarang faedah langsung tu...tolong la ye ? bukan apa...aku just malu...sbb masih ramai anak-anak muda berbangsa melayu berfikiran terlalu tipikal...! walaupun bila kta perhatikan...mereka nmpk berkembang dari segi fashion..dari segi berhibur...berkembang dari segi kemewahan...mereka bgaikan berkembang mengikut arus peredaran zaman dan berkembang maju spt mana maju nya negara kita...tp bila kita selidik semula cara pemikiran mereka kebanyakkan nya masih terlalu tipikal...itu lah antara punca mengapa bangsa melayu sgt mudah utk diperdaya ! jadi ubah lah cara pemikiran kita...jgn terlalu tipikal...berfikir la secara lebih terbuka baru la orang2 melayu akn lebih maju =)....so "tepuk dada tanyalah selera"